ÜRETİM  

    GENEL RULMAN BİLGİLERİ

   Yataklar, makinelerin dönel parçalarının aynı konumlarında kalmalarını sağlayan, bu parçalardan etkiyen kuvvetleri gövdeye ileten, kuvvet doğrultusunda harekete engel olan ve harekete minimum sürtünme ile müsaade eden elemanlardır.

   Genellikle milleri veya aksları destekleyen yataklar, kaymalı ve yuvarlanmalı (rulmanlı) yataklar olmak üzere iki ana gruba ayrılırlar. Kaymalı yataklarda yüzeyler arasında kayma hareketi, rulmanlı yataklarda ise yüzeyler arasında yuvarlanma hareketi vardır.

   Yataklar, minimum sürtünme ile hareket sağlamanın yanı sıra mil veya aksı taşıyıcı bir işlev de gördüğünden dolayı bir kuvvete maruz kalırlar. Taşıdığı bu kuvvetin yönünün yatağın merkezine doğru olması halinde radyal yatak, ekseni doğrultusunda olması halinde eksenel yatak  olarak adlandırılırlar. Hem radyal hem eksenel yük taşıyan yataklara ise radyal-eksenel yatak denir.

   SINIFLANDIRMA

   Tipler

   Bu standart kapsamına giren bilyalı yataklar

   Kapak durumuna göre:
 *
       Bir tarafı kapaklı
 *
       İki tarafı kapaklı

   
Delik biçimine göre:
 *
       Silindirik delikli
 *
       Konik delikli

  Segman durumuna göre de:
 *
       Segman yuvasız
 *
       Segman yuvalı

    Türler

   Bu standart kapsamına giren bilyalı yataklar, aşağıdaki sıcaklıklarda çalışmak üzere iç ve dış  bileziklerin ısıl işlemle satbilize edilmiş olduklarına göre :


 

   Cinsler

 
Bu standart kapsamına giren bilyalı yataklar,

 
Kapak malzemesine göre:

 *
       Çelik sac

 *
       Çelik takviyeli lastik

 *
       Keçe olmak üzere üç türdür.

  Bilya kafesinin malzemesine göre:

 *
       Alaşımsız çelik

 *
       Bakır alaşımı

 *
       Plastik olmak üzere üç türdür.

   RULMAN NASIL OLMALIDIR ?

   1.
       İç ve dış bileziklerin köşe yuvarlatmaları ile kapak yuvaları ve/veya pahları açılmış olmalıdır.
   2.
       İç ve dış bileziklerin yan yüzeyleri, dış bileziğin dış yüzeyleri, iç bileziğin deliği taşlanmış olmalıdır.
   3.
       İç ve dış bileziklerin yuvarlanma yolları ile bilyalar süperfiniş veya leplenmiş olmalıdır.
   4.
       Bilyalı yatağın üzerinde:

     a)      Bilya eksikliği,
     b)
      Perçin eksiklği,
     c)
       Kafes deformasyonu,
     d)
      Kapak deformasyonu,
     e)
      Kapakta kolayca dönecek kadar gevşeklik,
     f)
       İç bilezik, dış bilezik ve bilyaların üzerinde,
              gözle görünür çizik veya işleme hatası,
     g)
      Pislik veya çapak olmamalıdır.

   5.
     İç ve dışl bileziklerin taşlanmış ve süperfiniş edilmiş yüzeyleri ile bilya yüzeylerinde renk farklılığı oluşturan yanık belirtisi veya çatlak olmamalıdır.

  Bu sayfadaki bilgilere ilave olarak;  

      * Rulman tipi seçimi
      * Rulman ebatları seçimi
      * Rulmanlarda sürtünme ve yağlama
      * Rulmanlarda hız limitleri
      * Rulman toleransları
      * Rulman malzemeleri
      * Rulman uygulamaları
      * Rulmanların kodlanması ve tanımlanması
      * Rulmanların montajı ve demontajı

   konularında ayrıntılı bilgiye ulaşmak için lütfen aşağıdaki linke tıklayınız.
 
                         http://www.urb.ro/index.php?op=prod&opt=1&lng=2